prosdo.ru
добавить свой файл
1 2 ... 4 5



УТРЕННИЕ МОЛИТВЫ ДЛЯ МIРЯНЪ

(расширенное правило) 


Начальная молитва*

Во Имя Отца́ (при сих словах начинаем творить Крестное Знамение**: полагаем персты на лобъ),  и Сы́на (на чрево), и Свята́го (на правое плечо) Ду́ха (на левое плечо). Ами́нь. Поклонъ.

* Общие сведения о молитве см. Приложение III. Следует также заметить, что все ключевые молитвы, содержащиеся в данном правиле имеются подстрочные толкования. Очень важно, чтобы мы когда читаем слова молитвы понимали их смысл, понимали то, о чем мы молимся. Для этого, нужно знать толкование молитв. Чтобы просмотреть толкования необходимо кликнуть мышью на название молитвы в тексте документа или пройти по этой ссылке.

** Что такое Крестное Знамение и как его ПРАВИЛЬНО совершать см. Приложение I.

 

Хвалебная пѣснь Господу Богу

Сла́́ва Тебѣ́́, Бо́́же на́шъ, Сла́́ва Тебѣ́́.

* Сей знак означает, что со словами: «Именем Господа Бога Отца, и Сына, и Святаго Духа. Аминь!» подобает сотворить Крестное Знамение, после чего сделать поясной/земной поклон. О поклонах и как их подобает правильно совершать см. Приложение IV

 

Молитва мытаря

Бо́же, ми́лостивъ бу́ди мнѣ́ грѣ́шному.

 

Молитва Iисусова*

Го́споди, Iису́се Хрiсте́, Сы́не и Сло́ве Бо́жiй, ра́ди Имени Твоего́ Свята́го, Си́лою Животворя́щего Креста́ , моли́твъ Пресвяты́я Богоро́дицы, Царя́ искупи́тѣля НIКОЛАЯ АЛЕКСАНДРОВИЧА, Небе́сныхъ Си́лъ и всѣ́хъ Святы́хъ, поми́луй на́съ и мíръ Тво́й. Ами́нь.


* О том, что такое молитва Иисусова и как её совершать см. Приложение II.

 

Молитва Святому Духу

Царю́ Небе́сный, Утѣ́шителю, Ду́ше Истины, Иже вездѣ́ сы́й и вся́ исполня́й, Сокро́вище Благи́хъ и Жи́зни Пода́телю, прiиди́ и всели́ся въ ны́, и очи́сти ны́ отъ вся́кiя скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.

 

Ангельская пѣснь Пресвятой Троицѣ

Святы́й Бо́же, Святы́й Крѣ́пкiй, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй на́съ. (Трижды)

Малое славословiе Пресвятой Троицѣ

Сла́ва Отцу́ (творим Крестное Знамение*: полагаем персты на лобъ), и Сы́ну (на чрево), и Свято́му (на правое плечо)  Ду́ху (на левое плечо), и ны́нѣ, и при́сно, и во вѣ́ки вѣко́въ. Ами́нь.

* Когда поминается Имя Пресвятой Троицы: "Отца, и Сына, и Святого Духа" ОБЯЗАТЕЛЬНО подобает творить Крестное Знамение. 

 

Молитва Пресвятой Троицѣ

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй на́съ; Го́споди, очи́сти грѣхи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́нiя на́ша; Святы́й, посети́ и исцѣли́ не́мощи на́ша, Имене Твоего́ ра́ди.

Го́споди, поми́луй. (Трижды)*

* Когда 3 раза читаещь молитву "Господи помилуй", молись в уме так:

1-й раз: "Господи Боже Отче Вседежителю, очисти грѣхи наша".

2-й раз: "Господи Иисусе Христе прости беззакония наша".

3-й раз: "Господи, Боже Дуще Святый, посети (попали Огнем Благодати грѣхи наша) и исцели (мервое – оживотвори, недостающее – восполни, худое – к вящему благу обрати) немощи наша"


 

Малое славословiе Пресвятой Троицѣ

Сла́ва Отцу́ (на лобъ), и Сы́ну (на чрево), и Свято́му (на правое плечо)  Ду́ху (на левое плечо), * и ны́нѣ, и при́сно, и во вѣ́ки вѣко́въ. Ами́нь.

* Сим знаком дается напоминание, что подобает сотворить Крестное Знамение.

 

МОЛИТВА  ГОСПОДНЯ

Отче на́шъ, Иже еси́ на Небесѣ́хъ! Да святи́тся Имя Твое́; да прiи́детъ Ца́рствiе Твое́; да бу́детъ Во́ля Твоя́, я́ко на Небеси́, и на земли́; хлѣ́бъ на́шъ насу́щный да́ждь на́мъ дне́сь; и оста́ви на́мъ до́лги на́ша, я́ко и мы́ оставля́емъ должнико́мъ на́шимъ; и не введи́ на́съ во искуше́ніе, но изба́ви на́съ отъ лука́ваго; я́ко Тво́е е́сть Ца́рствіе, и Си́ла, и Сла́ва: Отца́ (на лобъ) и Сы́на (на чрево) и Свята́го (на правое плечо) Ду́ха (на левое плечо),  ны́нѣ и при́сно во вѣ́ки вѣко́въ. Ами́нь.

Молитва къ Богу Отцу

Го́споди, Бо́же Отче Вседержи́телю, Тво́рче и Содѣ́тею всего́ мíра, неспотижи́ме Го́сподеви, Нача́ло Свѣ́та и Преу́мная Си́ло, Иже Ѵпоста́снаго Сло́ва Оте́цъ, и Единоси́льнаго Твоего́ Ду́ха Иснусти́тель; милосе́рдныя ра́ди Ми́лости и неизрече́нныя Бла́гости Твоея́, не презрѣ́вый человѣ́ческаго естества́, тьмо́ю грѣха́ содержи́маго; но Боже́ственными Свѣ́ты Свяще́нныхъ Твои́хъ Учéній, Зако́номъ и Проро́ки  мі́ру свѣти́вый, последи́ же Единоро́днаго Твоего́ Сы́на благоволи́вый на́мъ возсія́ти и на спасе́нiе мíру Христа́ Твоего́ дарова́ти: во пречу́дномъ Рождествѣ́ Сы́на Твоего́ человѣ́ческое естество́ Божеству́ совокупи́ти, во Иорда́нѣ Бо́га воплоще́нна мíру яви́ти*, на Фаво́ре Сла́ву Божества́ Твоего́ вѣ́рнымъ показа́ти, на Голго́фе па́дшего Ада́ма (т.е. весь ро́дъ человѣ́ческий) отъ грѣ́ха (первородного грѣха адама), прокля́тiя и сме́рти искупи́ти (т.е. спасти), и Воскресе́нiемъ Христо́вымъ прича́стними жи́зни бу́дущего вѣ́ка на́съ яви́ти и въ но́вомъ Естестве** при гла́се Ангельской трубы́ воскреси́ти. Сего́ ради услы́ши Го́споди гла́съ моле́нiй на́съ грѣ́шныхъ и ра́ди Имени возлю́бленнаго Сы́на Твоего́: Го́спода Бо́га Спа́са на́шего Iису́са Хріста́, поми́луй на́съ па́дшихъ ча́дъ Твои́хъ, омраче́нныхъ грѣ́хми ве́лими и наста́ви на́съ на Пу́ть Истины, да́руй на́мъ, Бо́же, во бдѣ́нномъ и тре́звенномъ сѣ́рдце ве́сь пу́ть настоя́щего сего́ житія́ преити́; да не ле́ностно и спя́ще (в грѣховномъ снѣ), но  бо́дрствующе и воздви́жени въ дѣ́ланіи За́поведій Твои́хъ обря́щемся, и въ ра́дость Твою́ совни́демъ, иде́же пра́зднующихъ гла́съ непреста́нный, и неизрече́нная Сла́дость зря́щихъ Лица́ Твоего́ Добро́ту неизрече́нную, я́ко Бла́гъ и Челов́колюьецъ Бо́гъ еси́, и Тебѣ́ Сла́ву и Благодаре́ніе возсыла́емъ: Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́нѣ и при́сно, и во вѣ́ки вѣко́въ Ами́нь.


* Крещение Господне именуется не иначе как Богоявление. Поелику, Господь наш Иисус Христос, как совершенный Бог и совершенный Человек не нуждался в Крещении. Во ирдане Бог не крестился, а ЯВЛЕН был мiру извествованием Бога Отца и свидетельством Святаго Духа. 

** Богочеловек Иисус Христос воскрес в качественно новом человеческом естестве – естестве жизни будущего вѣка. В естестве, в котором воскресит и нас в будущем вѣцѣ.   

 

Топари Пресвятой Троицѣ

Воста́вше отъ сна́, припа́даемъ Ти́, Бла́же, и Ангельскую пѣ́снь вопiе́мъ Ти́, Си́льне: Свя́тъ, Свя́тъ, Свя́тъ еси́, Бо́же, моли́твами Богоро́дицы, Царя́ искупи́теля Нiкола́я и всѣ́хъ Святы́хъ, поми́луй на́съ.

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху.

Отъ одра́ и сна́ воздви́глъ мя́ еси́, Го́с­поди, у́мъ мо́й просвѣти́ и се́рдце, и уст­нѣ́ мои́ отве́рзи, во е́же (чтобы) пѣ́ти Тя́, Свята́я Тро́ице: Свя́тъ, Свя́тъ, Свя́тъ  еси́, Бо́же, моли́твами Богоро́дицы, Царя искупи́теля Нiкола́я и всѣ́хъ Святы́хъ, поми́луй на́съ.

И ны́нѣ, и при́сно, и во вѣ́ки вѣко́въ. Ами́нь.

Сподо́би, Го́споди, въ де́нь се́й безъ грѣха́ сохрани́тися на́мъ; да́руй на́мъ, Го́споди, да ни сло́вомъ, ни дѣ́ломъ, ни помышле́нiемъ прогне́ваемъ Тя́, Созда́теля на́шего, но вся́ дѣла́ на́ша, сове́ты и помышле́нiя да бу́дутъ во Сла́ву Пресвята́го Имени Твоего́, да зове́мъ Ти́ со умиле́нiемъ: Свя́тъ, Свя́тъ, Свя́тъ  еси́, Бо́же, моли́твами Богоро́дицы, Царя́ искупи́теля Нiкола́я и всѣ́хъ Святы́хъ, поми́луй на́съ.


 

Го́споди, поми́луй. (12-ть раз)*

* Когда читаещь 12 раз молитву "Господи помилуй", молись в уме так:

1-й раз: "Го́споди, прости́ мя́ за всё, что я до́лженъ бы́лъ сде́лать, но не сде́лалъ и ра́ди Имени Твоего́ помяни́ во Ца́рствiи Твое́мъ всѣ́хъ позна́вшихъ Тебя́!"

2-й раз: "Го́споди, про́сти ми́ грѣхи́ совершѣ́нные по невѣ́денiю (по слепотѣ́ духо́внѣй) и ра́ди Имени Твоего́ спаси́ всѣ́хъ не позна́вшихъ Тебя́!"

3-й раз: "Го́споди, прости́ ми́ беззако́нiя моя (грѣхи́, когда́ я шёлъ про́тивъ со́вести свое́й, зна́лъ Святу́ю Во́лю Твою́, но поступа́лъ непра́ведно) и ра́ди Имени Твоего́ взыщи́, всѣ́хъ кто́ отве́ргнулъ Тебя́."

4-й раз: "Го́споди, про́сти мя́ за всё, что я до́лженъ де́лать, но не де́лаю; и ра́ди Имени Твоего́ спаси́ всѣ́хъ позна́вшихъ Тебя́!"

5-й раз: "Го́споди, прости́ ми́ грѣхи́, совершамые по невѣ́денiю; и ра́ди Имени Твоего́ просвѣти́ всѣ́хъ, кто ещё не позна́лъ Тебя́!"

6-й раз: "Го́споди, прости́ ми́ беззако́нiя моя́, (когда́ я иду́ про́тивъ со́вести свое́й, зна́ю Святу́ю Во́лю Твою́, но поступа́ю непра́ведно); и ра́ди Имени Твоего́ спаси́ всѣ́хъ, кто отверга́етъ Тебя́!"

7-й раз: "Го́споди, сохрани́ мя́ на Путя́хъ исполне́нiя Во́ли Твоея́, и ра́ди Имени Твоего́ спаси́ всѣ́хъ, кто позна́етъ Тебя́!"

8-й раз: "Го́споди,  изми́ отъ грѣхо́внаго мра́ка меня́, и ра́ди Имени Твоего́ просвети́ всѣ́хъ, кто не позна́етъ Тебя́!"

9-й раз:  "Го́споди,  изба́ви отъ преиспо́дняго а́да меня́ и ра́ди Имени Твоего́ спаси́ всѣ́хъ, кто отве́ргнетъ Тебя́."

10-й раз:  "Го́споди, на Стра́шнѣмъ Суде́ Твое́мъ, прости́ мя́ за всё, что я до́лженъ бы́лъ сде́лать, но не сде́лалъ; и ра́ди Имени Твоего́ введи́ во Ца́рствие Твое́  всѣ́хъ позна́вшихъ Те́бя."

11-й раз: "Го́споди, на Стра́шнѣ́мъ Суде́ Твое́мъ прости́ ми́ грѣхи́ совершѣ́нные по невѣ́дению; и ра́ди Имени Твоего́ спаси́ всѣ́хъ не позна́вшихъ Тебя́."


12-й раз:  "Го́споди, на Стра́шнѣмъ Суде́ Твое́мъ прости́ ми́ беззако́нiя моя́ (когда шелъ про́тивъ со́вести мое́й,  зна́лъ Святу́ю Во́лю Твою́, но поступа́лъ непра́вѣдно); и ра́ди Имени Твоего́ спаси́ всѣ́хъ, кто отвергнулъ Тебя́." 

Молитва Пресвятой Троицѣ

Отъ сна́ воста́въ, благодарю́ Тя́, Свята́я Тро́ице, я́ко мно́гiя ра́ди Твоея́ Бла́гости и Долготерпѣ́нiя не прогнѣ́вался еси́ на мя́ лѣни́ваго и грѣ́шнаго, ниже́ погуби́лъ мя́ еси́ со беззако́ньми мои́ми; но человѣ­ко­лю́бствовалъ еси́ обы́чно, и въ неча́­янiи лежа́щаго воздви́глъ мя́ еси́, во е́же утренева́ти и славосло́вити Держа́ву Твою́. И ны́нѣ просвѣти́ мои́ о́чи мы́с­ленныя, отве́рзи моя́ уста́ поуча́тися Словесе́мъ Твои́мъ и разумѣ́ти За́повѣди Твоя́, и твори́ти Во́лю Тво́ю, и пѣ́ти Тя́ во исповѣда́нiи серде́чнѣмъ, и воспѣва́ти Всесвято́е Имя Твое́: Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха  ны́нѣ, и при́сно, и во вѣ́ки вѣко́въ. Ами́нь.

Прiиди́те, поклони́мся Царе́ви на́ше­му Бо́гу.  Земной поклонъ*

Прiиди́те, поклони́мся и припаде́мъ Хрiсту́, Царе́ви на́шему Бо́гу.  Земной поклонъ

Прiиди́те, поклони́мся и припаде́мъ Самому́ Хрiсту́, Царе́ви и Бо́гу на́шему. Земной поклонъ

* Как правильно творить земные поклоны см. Приложение IV.

 

ПРАВОСЛАВНЫЙ СѴМВОЛЪ ВѢРЫ

Вѣ́рую* во Еди́наго Бо́га Отца́, Вседержи́теля, Творца́ Не́бу и земли́, ви́димымъ же всѣ́мъ и неви́димымъ. И во Еди́наго Го́спода Iису́са Хрiста́, Сы́на Бо́жiя, Еди­норо́днаго, Иже отъ Отца́ рожде́ннаго пре́жде всѣ́хъ вѣ́къ; Свѣ́та отъ Свѣ́та, Бо́га Истинна отъ Бо́га Истинна, рожде́нна, не сотворе́нна, Единосу́щна Отцу́, Имже вся́ бы́ша; на́съ ра́ди чело­вѣ́къ, и на́шего ра́ди спасе́нiя сше́дшаго съ Небе́съ, и воплоти́вшагося отъ Ду́ха Свя́та и Марíи Дѣ́вы, и вочеловѣ́ч­шася; распя́таго же за ны́ при Понтíйстѣмъ Пiла́тѣ, и страда́вша, и погребе́нна; и воскре́сшаго въ тре́тiй де́нь по Писа́­нiемъ; и возше́дшаго на Небеса́, и сѣдя́­ща одесну́ю Отца; и па́ки гряду́щаго со сла́вою суди́ти живы́мъ и ме́ртвымъ, Его́же Ца́рствiю не бу́детъ конца́. И въ Ду́ха Свята́го, Го́спода, Животворя́щаго, Иже отъ Отца́ исходя́щаго, Иже со Отце́мъ и Сы́номъ спокланя́ема и сслави́ма, глаго́лавшаго Проро́ки. Во Еди́ну, Святу́ю, Собо́рную и Апо́с­тольскую Це́рковь.  Исповѣ́дую еди́но Креще́нiе во оставле́­нiе грѣхо́въ. Ча́ю Воскресе́нiя ме́ртвыхъ и Жи́зни Бу́дущаго Вѣ́ка. Ами́нь.


* На Литургии мы поем «верую» (ед. число), а не «веруем» (мн. число), т.к. этим мы исповедуем наше Соборное Единство во Христе Иисусе. Мы – Православные Христиане – есть единое Тело Христово. Поэтому прежде чем подойти к Чаше со Святым Причастием, все предстоящие едиными усты исповедуют свое духовное единство во Христе, т.е. Соборность. Свою Соборность во Христе Православные исповедуют тем, что поют на Литургии (литургия перевод. как "общее дело") Символ Веры, как один человек, т.е. «верую», а не «веруем».

 

РУССКIЙ СѴМВОЛЪ ВѢРЫ*

Вѣ́рую, Го́споди, въ Право́славное Ца́рское Самодержа́вiе**, Ду́хомъ Святы́мъ Твои́мъ кля́твенно утверждѣ́нное на вѣ́чныя времена́ Освяще́ннымъ Собо́­ромъ*** и Ру́сскимъ Наро́домъ, для ми́ра и благоде́нствiя Це́ркви Твое́й Святѣ́й, Бо­гоизбра́ннаго Наро́да Ру́сскаго и Оте́чест­ва на́шего, и для спасе́нiя души́, ка́къ учи́­ли о то́мъ же и вси́ Святі́и Уго́дницы Бо́­жiи Ру́сскiе послѣ́днихъ вѣко́въ. Ами́нь.

* Молитва Святого Преподобного Феодосия Кавказского (+08.08.1948). Сею молитву Старец Феодосий завещал читать всем, кто желает спасти свои дущи в нынешнее апостасийное – безгосударное – время (о том, что есть подлинная "апостасия"  и "мерзость запустения" см. Приложение XVII и XVIII). По поводу Старца Феодосия и того сатанинского гвала клеветы вокруг его Святого имени см.


следующая страница >>