prosdo.ru
добавить свой файл
1














SHAPE \* MERGEFORMAT

SHAPE \* MERGEFORMAT









SHAPE \* MERGEFORMAT



SHAPE \* MERGEFORMAT




SHAPE \* MERGEFORMAT







SHAPE \* MERGEFORMAT

SHAPE \* MERGEFORMAT

SHAPE \* MERGEFORMAT





SHAPE \* MERGEFORMAT












1. Exposed for sky
2. shot 1-2 stop under exposure value for sky
3. 550ex were set to high speed sync
4. ETTL adjusted for flash intensity



SHAPE \* MERGEFORMAT

SHAPE \* MERGEFORMAT










  1. Duplicate background layer. Thorough retouch with healing and cloning brushes at 100% magnification to get rid of dust spots, blemishes, etc.

    2) New curve adj layer set to Screen. Mask filled with black to turn off screen effect. With small and medium soft brushes at low opacity (~10%), paint white to dodge highlights. Apply 5px gaussian blur to mask to soften brush stroke edges.

    3) New curve adj layer set to Multiply. Mask filled with black to turn off multiply effect. With small and medium soft brushes at low opacity (~5-7%), paint white to burn shadows. Apply 5px gaussian blur to mask to soften brush stroke edges.

    4) New curve adj layer set to Multiply. Mask left white. Use gradient map to paint black-white circle with smooth edge transition on just her face. In effect, applying a uniform burn to the entire image except her face. Apply 5px gaussian blur to mask to further soften gradient.

    5) Repeat step 4 with a slightly different gradient to burn again, masking most of the face and some of the background in the right-top corner. Apply 5px gaussian blur to mask to further soften gradient.


    6) Apply Deep Emerald photo filter set to 75% with luminosity off and layer mode set to Softlight. This helped to bronze her skin tones, darken shadows further, while preserving highlights.

    7) New channel mixer layer set to monochrome (R 50%, G 50%) with layer mode set to Darken. This helped to desat the magenta tones while preserving contrast.

    - Layers 2-7 were placed in a Group and I fiddled some with opacities for the desired effect.

    8) Alt-merge visible to create new layer combining all effects. Apply about a 10px gaussian blur to smooth tonal gradations. Opacity lowered to 40% to bring back detail from bottom layers. Added a mask and painted black with soft brushes to bring back all or most detail to edges and important facial details such as some hair, eyes, mouth, etc. Apply 5px gaussian blur to mask to further soften gradient.

    9) Final step was basic sharpening with USM (approx. 175, 0.3, 0). Lowered opacity to 70%.



































SHAPE \* MERGEFORMAT

SHAPE \* MERGEFORMAT



SHAPE \* MERGEFORMAT

















SHAPE \* MERGEFORMAT




SHAPE \* MERGEFORMAT

SHAPE \* MERGEFORMAT



SHAPE \* MERGEFORMAT





SHAPE \* MERGEFORMAT




SHAPE \* MERGEFORMAT

SHAPE \* MERGEFORMAT

SHAPE \* MERGEFORMAT

SHAPE \* MERGEFORMAT








SHAPE \* MERGEFORMAT



SHAPE \* MERGEFORMAT

SHAPE \* MERGEFORMAT
SHAPE \* MERGEFORMAT

SHAPE \* MERGEFORMAT SHAPE \* MERGEFORMAT







SHAPE \* MERGEFORMAT

SHAPE \* MERGEFORMAT


SHAPE \* MERGEFORMAT

SHAPE \* MERGEFORMAT



SHAPE \* MERGEFORMAT




SHAPE \* MERGEFORMAT


SHAPE \* MERGEFORMAT




SHAPE \* MERGEFORMAT















Рисующий источник располагается обычно передне-диагонально. Приблизительно 45 градусов относительно оптической линии камера-модель. Причем модель повернута к рисующему источнику таким образом, что бы рисующий источник был чуть “контровее” плоскости носа модели. (представим дугу камера-фон и проведем из носа модели плоскость, которая пересечет эту дугу, так вот прибор должен быть за этой точкой пересечения чуть ближе к фону).

Теперь о высоте рисующего источника. Если опустить источник слишком низко, мы получим жутковатого “графа Дракулу” (помните в пионер-лагерях пугали друзей фонариком у подбородка?) Также лицо будет казаться шире чем есть на самом деле. Если поднять прибор слишком высоко, то мы получим драматический верхний свет как в театре, тени под глазами (как у панды). Вывод: будем ставить чуть выше головы модели. Также рекомендую фотографам при постановке света по высоте следить за бликами в глазах модели. Блики придают взгляду большую выразительность.

Рисующий источник обычно ярче на 1-1.5 ступени (F-Stop) чем остальные источники световой схемы. Мощность других источников всегда согласуется с рисующим и в классической схеме освещения всегда меньше его.
























Источник: http://www.modelmayhem.com